10 اصل طراحی سایت خوب

۲ بازديد

قابلیت استفاده و ابزار، نه طراحی بصری، موفقیت یا شکست یک طراحی سایت را تعیین می کند. از آنجایی که بازدیدکننده صفحه تنها فردی است که روی ماوس کلیک می کند و بنابراین همه چیز را تصمیم می گیرد، طراحی سایت کاربر محور به یک رویکرد استاندارد برای طراحی سایت موفق و سود محور تبدیل شده است. از این گذشته، اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی استفاده کنند، ممکن است وجود نداشته باشد.

ما قصد نداریم جزئیات اجرای طراحی سایت را مورد بحث قرار دهیم (به عنوان مثال جایی که کادر جستجو باید قرار گیرد) همانطور که قبلاً در تعدادی از مقالات انجام شده است. در عوض ما بر روی اصول اصلی، اکتشافی و رویکردهای طراحی سایت موثر تمرکز می کنیم - رویکردهایی که با استفاده مناسب می توانند به تصمیمات طراحی پیچیده تری منجر شوند و فرآیند درک اطلاعات ارائه شده را ساده کنند.

اصول طراحی سایت خوب و دستورالعمل های طراحی سایت موثر

برای استفاده صحیح از اصول، ابتدا باید بدانیم که کاربران چگونه با طراحی سایت ها تعامل دارند، چگونه فکر می کنند و الگوهای اساسی رفتار کاربران چیست.

 10 اصل طراحی سایت خوب

کاربران چگونه فکر می کنند؟

اساساً عادات کاربران در طراحی سایت با عادات مشتریان در فروشگاه تفاوت چندانی ندارد. بازدیدکنندگان به هر صفحه جدید نگاه می ‌کنند، بخشی از متن را اسکن می ‌کنند و روی اولین پیوندی که مورد علاقه‌ شان است یا به طور مبهمی شبیه چیزی است که به دنبال آن هستند، کلیک می ‌کنند. در واقع، بخش‌ های بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی به آن‌ ها نگاه نمی‌ کنند.

اکثر کاربران چیزی جالب (یا مفید) و قابل کلیک را جستجو می کنند. به محض یافتن نامزد های امیدوارکننده، کاربران کلیک می کنند. اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکند، دکمه بازگشت کلیک می شود و روند جستجو ادامه می یابد.

کاربران از کیفیت و اعتبار قدردانی می کنند. اگر صفحه ای محتوای باکیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد، آن ها حاضرند محتوا را با تبلیغات و طراحی سایت به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که طراحی سایت های نه چندان خوب با محتوای باکیفیت در طول سال‌ ها ترافیک زیادی کسب می ‌کنند. محتوا مهم تر از طراحی سایت است که از آن پشتیبانی می کند.

کاربران نمی خوانند، آنها اسکن می کنند. با تجزیه و تحلیل یک صفحه طراحی سایت، کاربران به دنبال نقاط ثابت یا لنگرهایی می گردند که آنها را در محتوای صفحه راهنمایی می کند. کاربران طراحی سایت بی حوصله هستند و بر رضایت آنی پافشاری می کنند.

اصل بسیار ساده: اگر یک طراحی سایت نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، طراح در انجام کار خود شکست خورده و شرکت ضرر می کند. هرچه بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری کمتر بصری باشد، کاربران تمایل بیشتری به ترک طراحی سایت و جستجوی جایگزین دارند.

کاربران انتخاب های بهینه ای انجام نمی دهند. کاربران سریع ترین راه را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جستجو نمی کنند. آنها همچنین صفحه طراحی سایت را به صورت خطی اسکن نمی کنند و به طور متوالی از یک بخش طراحی سایت به بخش دیگر می روند. در عوض رضایت کاربران آنها اولین گزینه معقول را انتخاب می کنند. به محض اینکه پیوندی را پیدا کنند که به نظر می رسد ممکن است به هدف منجر شود، شانس بسیار خوبی وجود دارد که بلافاصله روی آن کلیک شود.

 10 اصل طراحی سایت خوب

جریان خواندن متوالی در طراحی سایت کار نمی کند. اسکرین شات سمت راست روی تصویر در پایین، مسیر اسکن یک صفحه مشخص را توصیف می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.